5. kapitola

Kapitola 5 - Strážci portálu

Gorn vám vaši standartu pochválí a jděte za Wolfem pro brnění - je sice hnusné, ale ochrana je celkem slušná. Nyní se vydejte do skřetího města. Před ním potkáte Ur-Shaka. Označte si ULU-MULU jako aktivní zbraň ( modrý rámeček - musíte ji mít na zádech nebo v ruce ) a přejděte most. Lepší je ale všechny skřety vysekat - jsou za to zkušenosti a ještě se vám tam nikdo nebude motat. V této fázi hry už byste toho měli být schopni ( s brněním od Wolfa a dobrou zbraní, např. Leeova sekera ) - musíte je ale vylákávat maximálně po třech, čtyřech. No, každopádně otevřete bránu pomocí navijáku a jděte až k totemu, kolem kterého jsou šamani. Můžete jít ještě do pravé brány, kde je kousek dál ve vězení ( musíte zmáčknout spínač ) šikovný meč, ale měli byste mít lepší. Brána do Spáčova chrámu je ale zavřená. Máte tři možnosti: 1) pokud jste skřety vysekali, seberte z vrcholu totemu pomocí telekineze sošku a s ní v inventáři použijte spínač u brány. 2) jděte k bráně a proměňte se ve žravou štěnici, prolezte a proměňte se zpět. 3) Nedaleko je jeskyně, ve které je teleport za mříž do Spáčova chrámu. Dále jděte do zdobené brány. Spáčův chrám : Zde by vám hodně pomohla naše mapa. Jděte dál, přejděte propast po spadlém sloupu a vejděte do velké místnosti. Zde zabijte kostlivce. Tuto místnost si pracovně označíme jako "velká místnost" ( pro lepší orientaci ). Jak jste si asi všimli, všechny brány jsou zavřené. Jděte na levou stranu "velké místnosti" a na zdi stiskněte spínač. Jděte dál, zavřené brány za vámi si nevšímejte a zde stiskněte další spínač. V další místnosti stlačte spínače v tomto pořadí : červený, žlutý a fialový. Ve "velké místnosti" se nyní otevřely všechny brány. Jděte do té oddělené ( jsou v ní červi ). Projděte tunelem a na rozcestí se dejte doleva. Vyskočte nahoru. Nyní jste v místnosti, kde byste se dostali dvěma branami vedle sebe z "velké místnosti". Vraťte se zpět a jděte do další místnosti (ne dolů). Jděte doleva - čeká vás skřetí chrámová stráž, ale není tak těžká jak vypadá. V této místnůstce jsou dva spínače. Jeden z nich zavře mříž a spustí strop, takže vás rozdrtí, ale druhý spustí další videosekvenci, která ukáže další postup. Vraťte se zpět do předchozí místnosti. Pokračujte dále a objeví se první z pěti skřetích šamanů. Zabijte ho (za každého je 5000 zkušeností, kromě posledního, za toho je víc) a oberte ho o ostří (podobné ostří má každý šaman - jsou nutná pro další postup ve hře tak se jich nezbavujte), které zabodněte do podstavce na podlaze. Vyskákejte po kamenech výše a brzy potkáte druhého šamana. Zabijte ho a vyjděte na hrobku. Dole pod hrobkou se otevře mříž, ale na podlaze je spousta bodáků, ale za chvíli zajedou. Dole je kromě dobré obouruční zbraně zelený spínač, který vám otevře cestu ven. Je čas jít do podzemních tunelů. Zabíjejte důlní červy a probojujte se až na konec, kde zabijte chrámové stráže a kostlivce. V místnosti jsou tři spínače. Po stisknutí prvního a druhého se v místnosti objeví démon. Zabijte ho a stiskněte třetí spínač. Objeví se třetí šaman. Zabijte ho. Vraťte se zpátky na začátek tunelů a vejděte do velké místnosti s červími bojovníky. Zabijte je a jděte ke mříži. Stojí tam templář. Po krátkém rozhovoru vás napadne. Je to celkem tuhý bojovník, ale nakonec ho dostanete. Teď si všimněte místnosti nalevo od vás se zakrvavenou podlahou. Nechoďte dovnitř, ale stoupněte si ke vchodu a přepněte na střelnou zbraň. Střelte do spínače nalevo. Mříže se zavřou a z podlahy vyjedou bodáky, které za chvíli zmizí. Teď vejděte a stiskněte spínač na stěně. Objeví se tajná místnost, ve které je dobrý obouruční meč. V této místnosti je také temná stěna. Posviťte si loučí a objeví se díra, ve které je spínač. Střelte do něj a v animaci uvidíte otevření mříží ve vedlejší místnosti. Jsou v ní tři spínače. Po stisknutí dvou se objeví menší démon, po stisknutí třetího se spustí animace a otevře se mříž, před kterou stál templář. Vejděte, dejte se doprava a vyrabujte truhlu, ve které je skvělý prsten. Vraťte se a dejte se rovně. Po chvíli vejdete do obrovské místnosti, ve které je láva a uprostřed malý ostrov, ke kterému se ale nemůžete dostat. Povšimněte si úzké cestičky po pravé straně. Dejte se po ní a vejděte do tunelu. Ihned po levé straně je vchod do dalšího tunelu. Skočte do něj a prozkoumejte jeho oba konce. Na jednom konci je výborná obouruční sekyra Pěst barbara a na druhém je truhla a deníček, který si přečtěte a dozvíte se o zbrani, které se skřeti bojí. Vraťte se do velké místnosti a vydejte se po jejím obvodu. Jsou tu tři místnosti. V každé jsou menší démoni a spínač. Démoni jdou udělat bez ztráty jediného bodu zdraví - střelnou zbraní. Démoni totiž neprojdou dveřmi. Po stisknutí všech tří spínačů se vysune most k ostrůvku uprostřed. Do malé budovy na něm ale nechoďte předními dveřmi - zabily by vás bodáky. Na její straně je díra ve zdi, kterou se do něj dá dostat. Uvnitř je čtvrtý šaman. Po jeho zabití si vezměte meč z oltáře - jedná se o meč, o kterém jste si přečetli v deníčku. Po jejím prozkoumání v inventáři se dozvíte, že by o ní mohl něco vědět Xardas. Teď jděte do tunelu ze kterého jste se dostali do tunelu s deníčkem a projděte ho až na konec. Dostanete se zase do místnosti s ostrůvkem uprostřed, ale na ten se dá dostat hned. Na něm otočte spínačem a sjedete dolů. Tam jsou dva spínače - podle mě by stačilo stisknout pravý, ale já stisknul oba (po stisknutí levého se objeví víc potvor). Vraťte se do místnosti na začátku (ta před kterou jste zabili prvního templáře) a jděte stále rovně - poslední možnou cestou, kterou jste ještě nešli. Zabijte templáře a pokračujte dále. Probojujte se přes stráže a templáře až nahoru. V několika malých místnůstkách je pár zajímavých věcí a hlavně obouruční sekera Pěst trola s poškozením 100! Dále pobijte několik menší démonů (opět se ukázalo, že střelná zbraň je dobrá volba) a jděte dále. Dostanete se k mostu, který vede do jakéhosi sídla. Na konci mostu se setkáte s pátým šamanem, ale je zatím nesmrtelný, tak utečte zpět. Probojujte si cestu zpátky ke vchodu do chrámu a teleportujte se ke Xardasovi. Ukažte mu prastarou čepel - dozvíte se, že je to Uruziel, mocná čepel, která ale v průběhu času svoji moc ztratila. Na její reaktivaci bude potřeba velká energie a magická formule. Zatímco ji bude Xardas dávat dohromady, vy se vydáte hledat lepší brnění. Xardas vám doporučí svoji bývalou věž, která se potopila po jednom zemětřesení, ale její část je ještě nad vodou. Dá vám klíč od tuhly, kde schovával mocné artefakty. Vydejte se do ní. Je to v jezeře kousek od zřícenin hradu, kde jste poprvé potkali Ur-Shaka. Doplavte k ní. Potopte se a pod vodou proplavte až do vnitřních prostor věže. Tam se probojujte přes zástupy kostlivců a zombíků k truhlám. Nemusíte s nimi bojovat - jsou pomalí a kvůli těm pár zkušenostem se to moc nevyplatí. V jedné truhle naleznete skvělé brnění zmagické rudy a také teleport k mágům ohně (ve Starém Táboře). Teleportujte se za Xardasem, bude mít hotovou formuli na obnovu meče. Nemůžete ji ale použít sami. Teleportujte kmágům vody do Nového Tábora. Začne s vámi mluvit Milten. Následujte ho k němu do pokoje a řekněte mu svůj plán. Rozhodne se vám pomoci. Sejděte se u rudné haldy a shlédněte FMV sekvenci.