3. kapitola

Kapitola 3 - hledání ohniskových kamenů

Po animaci promluvte s Cor Angarem. Pošle vás do skřetího hřbitova. Tam budou pochopitelně skřeti, s kterými není žádná legrace, takže to chce dobrou zbroj ( druhý stupeň žoldácké / templářské / strážce ) a zbraň ( třeba zmlátit Gor Na Draka až se bude vracet z dolu - má šavli krále 74 / 48 , nebo jít na hrad, koupit tři svitky na proměnu ve žravou štěnici, jít vedle Gomezova baráku k takovému sklepu - je tam poházena magická ruda. Proměnit se, zalézt co nejvíc pod dveře a proměnit se zpět. Toto zopakovat i u druhých dveří, vzít krvavou šavli 85 / 62, proměnit se naposled, prolézt mříží, proměnit se zpět a seskočit do vězení, ze kterého se už dá normálně vyjít ). Na hřbitov vás opět dovede Talas. Přejděte most, zabijte kousavce a skřety, případně otočte navijákem a vlezte do lebky. Vevnitř zabíjejte skřety, až dojdete k Baalovi Lukerovi, jak bojuje se skřety ( v první místnosti mačkejte spínače a vybírejte mumie - jim už je to jedno a vy si přijdete na slušnou zásobu lektvarů a svitků ). Pomozte mu a promluvte s ním a jděte s ním do postranních chodeb ( jsou tam tři - jedna se zdobeným obloukem - do té až naposled ). V každé chodb najdete půlku svitku ( v jedné musíte zmáčkout čudlík abyste se k němu dostali ). Obě půlky dejte Lukerovi a jděte do té poslední chodby, kde vybijte skřety + jednoho tuhšího a jděte tam, kde stál. Opět s vámi Baal luker promluví. Jděte za ním ke stěně a před ní použijte teleportační kouzlo, co vám dal. Na druhé straně otočte navijákem a pokračujte s Lukerem až před takový kamenný oltář. Zde se ovšem Baal Luker zblázní a zaútočí na vás - budete ho muset zabít. Běžte tedy vše nahlásit Cor Angarovi. Pošle vás do bažin, pro nějeké bylinky ( pokud hrajete podle tohoto návodu, tak už je máte z úkolu o sklizni drogy ). Pokud je nemáte, tak sbírejte ty nejsilnější ( léčí za 49 ). Potom všech 5ks dejte Cor Angarovi, ale nebude to nic platné a Y´Berion zemře. Takže velitelem v táboře je teď Cor Angar. Promluvte s ním - dá vám klíč od Cor Kalomovy truhly, ze které vemte ohnisko i almanach a jděte s tím do Nového tábora, kam vás poslal Cor Angar. U rýžovch polí na vás čeká starý známý Gorn. Zastaví vás - pořádně si s ním promluvte. Pošle vás za Cronosem ( srážce rudy uprostřed jeskyně ). Promluvte s ním o vašem propuštění k Saturasovi - musíte mu říct všechny tři události, které se v Sektě staly. Potom vám řekne heslo. Zrovna se ho na to heslo zeptejte ještě jednou, protože jste ho zapomněli. Heslo je "Tetriandoch". Jděte nalevo do horní části jeskyně ( kolem Leeovy jeskyně ) a strážím řekněte heslo. Pustí vás. Jděte do kruhové chodby a tam promluvte se Saturasem - hlavním mágem kruhu vody. Řekněte mu totéž, co Cronosovi a dejte mu ohnisko s almanachem. Dostanete úkol donést zbývající 4 ohniska. Obdržíte teleportační svitek zpět a tip, že si máte zajít za alchymystou Riodrianem ( dům napravo od východu za Saturasovy pracovny ) - dá vám pár lektvarů ( spíš hodně, mezi kterými jsou i ty s trvalým účinkem! ). Ohniska můžete sbírat v libovolném pořadí a vždy vám bude někdo pomáhat. Můžete je nosit po jednom ( pokud vyčerpáte teleport, tak dostanete nový ) nebo všechny najednou. Ale nyní už k jednotlivým ohniskám ( doporučuji naši mapu ). Ohnisko pod kamenným kruhem : Vyjděte z Nového tábora a jděte k jezeru před branou ( až úplně venku, ne to za hospodou ), které přeplavte. Jděte po pěšince - narazíte na ještěrky, které zlikvidujte a pokračujte pořád jakoby nahoru. Až uvídíte takové velké kamenné balvany, poznáte, že jste na místě. Dojděte až úplně nahoru ke skalám ( kousek nalevo je stínová šelma a trochu níž stádo kousavců ) a uvidíte Miltena, jak bojuje s loveckým psem. S Miltenem promluvte na všechna témata a seběhněte s ním kousek dolů k takovému kamennému oltáři. Opět si s ním promluvte a dostanete kouzlo smrt nemrtvému. Sejděte do chodby, kde na vás čeká banda kostlivců a Strážce - toho musíte zabít kouzlem, co vám dal Milten. Pokud se na kostlivce necítíte, můžete to udělat sice srabácky, ale účinně - vleze mezi kostlivce a kolem Miltena zdrhněte ven. Jinými slovy musíte docílit toho, aby první ránu dal Milten - kostlivci pak půjdou na něho. Potom z mrtvého strážce vezměte talisman, který dejte Miltenovi a klíč, kterým otevřete truhlu s ohniskem. Ohnisko v trolím kaňonu : Jděte od Starého tábora severní branou, přejděte přes most a jděte pořád rovně. Jestli narazíte na chňapavce, jdete dobře. Po chvíli potkáte Diega. Promluvte s ním a jděte za ním. Zabijte s Diegem černé gobliny a pokračujte dál. Narazíte na trola - musíte ho zmenšit kouzlem, co se válí na zemi. Zmenšeného trola zabijte a jděte k navijáku, který se ovšem zasekl. Nevadí, Diego vždy pomůže. Otvřete zátaras ( znovu pobijte gobliny ) a jděte do jediné možné chodby. Nahoře zabijte harpyje a seberte ohnisko. Ohnisko ve starém klášteře : Od severní brány Starého tábora se dejte doprava. Jděte pořád podle řeky, lesem, přejděte můstek a snažte se jít co nejvíc doleva až narazíte na Gorna, jak bojuje s chňapavci. Promluvte s ním a následujte ho. Cestou likvidujte chňapavce až dorazíte na konec chdby, kde vyberte truhly. Nyní velíte vy. Jděte zpět nahoru a přejděte přes spadlý strom. Zabijte chňapavce a pokračujte až k zavřené mříži. Zde opět promluvte s Gornem. Proměnte se ve žravou štěnici ( svitek byl dole v truhle ) a prolezte dírou ve zdi ( u ní je také pár štěnic ). Potom se proměnte zpět a navjákem otevřete Gornovi. Pokračujte nanádvoří, kde zase zabijte chňapavce. Jděte do chodby, ve které jsou opět chňapavci a na konci stínová šelma, která hlídá dveře. Zabijte šelmu a vlezte do místnosti za dveřmi. V truhle je ohnisko. Jakmile přijdete zpět na nádvoří, tak tam bude malý trol, kterého musíte zabít. Když ještě napravo vyskákáte po "přírodních schodech", octnete se nahoře na plošině. Na druhé je už dospělý trol, který hlídá truhlu. Já jsem se tam dostal tak, že jsem se proměnil v krvavou mouchu a vzal to vrchem. Ale v truhle toho stejně moc není. Ohnisko v horské pevnosti : Podle mě je to nejnudnější ohnisko. Vyjděte jižní branou Starého tábora a jděte kolem strážce jménem Pacho. Teď to můžete projít přes skřetí psy a pár skřetů, nebo jít vrchem. Každopádně musíte jít takovou točitou pěšinkou nahoru ( cestou je tam jeden skřet ). Nahoře zabijte dalšího skřeta a přejděte přes most. Pobijte lovecké psy a v jeskyni za dveřmi je v truhle skřetí kladivo. Zahněte doprava a jděte k mostu. Ale je tam golem, toho zabijte tupou zbraní ( třeba tím skřetím kladivem ). Za mostem potkáte Lestera. S ním promluvte a pokračujte nahoru. Pobijte harpyje a vejděte do pevnosti. V celé pevnosti se nacházejí harpyje. Po chvíli se od vás Lester odpojí. Vy běžte do knihovny, přepněte páku - otevřou se tajné dveře a vyběhnou kostlivci. Za nimi jsou v truhlách nějaké lektvary. Nyní musíte z truhly v knihovně vzít klíč. jděte Lesterovi, který stojí asi v polovině výšky pevnosti na takové plošině s truhlou. Tu odemkněte klíčem z knihovny a listinu dejte Lesterovi. Dá vám svitky s kouzlem telekineze. Z plošiny vidíte pod sebou podstavec s ohniskem. Pokud máte akrobacii, tak tam můžete seskočit, nebo se proměnit ve žravou štěnici a vlézt tam zespoda anebo použijte Lesterovu telekinezi. Každopádně ohnisko seberte. Nyní máte všechna ( 4 ) ohniska, a tak jděte za Saturasem a dejte mu je. Jenže k uskutečnění svého plánu s ohnisky potřebuje pomoc mágů ohně. Nyní máte poslední možnost zajít si normálně do Starého tábora, jestli tam nic nepotřebujete, vemte od Saturase úkol. Dá vám teleportační runu k mágům vody.