1. kapitola

Kapitola 1 - vítej v kolonii

Po pádu do vody, jedné pěsti na uvítanou jste celí promočení, s opuchlou tváří a kusem plesnivého pergamenu v kapse vrženi do úchvatného světa Gothicu…. Hned po startu pořádně vyzpovídejte Diega, abyste pochopili nějaké souvislosti taměj šího světa. Tímto se také dostáváte do 1.kapitoly. Pak seberte věci, co se válejí kolem a vyjděte jedinou možnou cestou dál. Projděte branou se strážemi, seberte krumpáč a nějaký meč ( nejlepší zbraň, co se dá teď najít, je asi starý meč-10dmg ) , co se povaluje na zemi a můžete vyrazit lovit mrchožrouty a krysokrty ( pozor-ze začátku se vyskytují pouze "mladé verze" těchto zvířat-dospělí jsou 2x silnější! ). Cestou ještě můžete vybrat truhlu pod polorozpadlým přístřeškem. U zamřížované chodby ( později se dá vlézt za mříže jako žravá štěnice, ale není zde nic k vidění-jen "černý", nepropracovaný svět ) můžete vylézt kousek nahoru a poté vyskákat po "přírodních schodech" ( skalní výstupky, po kterých se dá vylézt, resp. vyskákat výše ), vymlátit pár potvor pro cenné zkušenosti a sebrat hojivý lektvar ( na horší časy J). Až dojdete na planinu se dvěma lovci, tak jeden z nich ( Drax ) vás může naučit stahovat kožešinu, vyřezat zuby ze zabitých zvířat apod. a za flašku piva ( povaluje se někde cestou ) poučit o mrchožroutech. Jděte dál, přejděte most ( na ostrůvku v řece můžete zabít dva mrchožrouty, ale dál zatím nechoďte-je tam ještěrka-ta je prozatím nad vaše síly), také zatím se nepouštějte do soubojů s větší skupinkou nepřátel, ani s krvavými mouchami apod. Nyní se dejte rovnou cestou do Starého tábora ( obrovská struktura-nemůžete minout, pozn.: brána, kterou pravděpodobně projdete jako první je severní ). Zde jděte za Thorusem ( postává u brány do hradu ) a promluvte si s ním o vašem přijetí. Ještě splňte úkol pro kuchaře Snafa ( cesta vpravo z Thorusova pohledu-stojí u kotlíku a má bílé tílko ), to by ale neměl být problém-pokud sbíráte vše, co vidíte, měli byste houby mít ( jinak jsou na planině před jižní branou) a o žravých štěnicích vám Snaf řekne. Potom o rozhovoru s Thorusem řekněte Diegovi-nyní musíte zaujmout ( vykonat nějakou službičku ) alespoň pro 5 vlivných lidí v táboře. Je jich celkem 7-Thorus, Diego (plácek / lavička před hradem), Sly ( od severní brány jděte napravo, nahoru a pořád dál, až na něho natrefíte ), Dexter ( tržiště ), Fingers ( chatrč u hradní zdi, kousek za Snafem ), Whistler ( sedí na lavičce před svojí chatrčí, po cestě na tržiště ) a Scatty ( postává před arénou ). Prostě za nimi skočte a splňte, oč vás požádjí : Podle mě je ale zbytečné plýtvat dovednostnímy body u Fingerse, Neka najdete v jeskyni ve skále ( skála napravo )za jižní branou-vezměte si z jeho mrtvoly amulet a dejte ho Slyovi jako důkaz, u Scattyho vyzvěte dva bojovníky, co se motají kolem ( jednomu budete muset nadávat ), na jasně prohraný zápas, ale nevadí-úkol tím splníte. Ale pozor, položte si před bojem rudu někam na zem, a pak si ji znovu vemte-jinak vás oberou! S Whistlerovým mečem není problém, jen se nesmíte o Whistlerovi ani slůvkem zmínit. A teď Dexterův úkol : Nakupte pár paklíčů a Baalovi Parvezovi ( vyhuluje si na tržišti ) řekněte, ať vás dovede do Sektovního tábora. Ještě předtím ale zajděte za kopáčem Dustym ( poblíž Slye ) a popovídejte si s ním o jeho příteli Melvinovi. Teď už teda rovnou cestou do Sektovního tábora ( váš společník bude cestou zabíjet bytosti a vy budete dostávat zkušenosti-platí i pro cestu do Nového tábora ). V táboře oslovte Lestera ( u brány )-ať vás dovede k alchymistické dílně. Cestou se zastavte u kopáče Melvina a promluvte s ním. U dílny vylezte po žebříku, vejděte do chatrče a Caina i Cor Kaloma se zeptejte na recept-legálně to nepůjde. Recept je v levé truhle a vy máte paklíče ( kombinace je PPLP ).Ještě skočte za Baalem Tondralem ( kousek od Kalomovy laboratoře ). Osloví vás a dotanete úkol získat pro bratrstvo nové členy ( to bude Dusty ). Jakmile máte recept, vraťte zpět do Starého tábora za Dexterem. Nyní by vám už Diego měl uložit další úkol: přinést seznam ze Starého dolu. Jděte tam podle mapy, kterou dostanete od Grahama ( stojí na pravo od severní brány, dá vám ji, až když mu pohrozíte ). Tak tedy jděte. Po cestě jsou sice potvory, ale pokud máte dobrou zbraň ( rezavý obouruční meč ), není to problém. Pokud tuto zbraň namáte, dá se tam doplavat i potokem a těch zbylých pár mrchožroutů už vyřídíte. U dolu si případně otevřete bránu navijákem a vlezte dovnitř. Zde můžete vyzpovídat pár lidí, ale není to nutné. Jděte pořád dolů a od ležícího kopáče přijměte nabídku s Aronovou truhlou. Arona pak v rozhovoru pomocí věty s Ianovým jménem odlákejte. Vyberte jeho truhlu a klíč mu potom můžete prodat zpět J. Když vlezete do jedné z postraních šachet ( bez červů ), je tam flákající se kopáč Aleph, který vám může poskytnout pár rad a později i klíč od truhel ve skladišti ( Dozorce Ulberta můžete odlákat v rozhovoru pomocí věty s masem ). Jděte tedy za Ianem ( dřevěný domek ) a řekěnte mu, že vás posílá Diego. Dá vám seznam. Vraťte se tedy do Starého tábora, ale nedávejte seznam hned Diegovi, ale jděte za Mordragem ( postává u jižní brány - má zbroj bandity ). Musíte s ním mluvit tak, že výsledný efekt je, ne že dostanete jednu přes hubu, nýbrž že s vámi půjde do Nového tábory. Před tímto rozhovorem doporučuji si hru uložit. Před Novým táborem dostanete od Mordraga prsten, se kterým vás pustí za Laresem ( má podobnou funkci jako Diego ). Jděte tedy branou a pořád nahoru. Pokud vás zastaví Lefty, řekněte mu, že vodu roznesete. Tam také promluvte s rolníkem Horatiem, ale musíte na něho slušně. Nemáte zatím odpověd na jeho otázku ohledně využití síly. V hospodě ( výše, přes bránu a na ostrůvku ) nugety neplaťte, je tam "propustná zóna" ( stačí vytáhnout zbraň....). Vzadu v místnosti promluvte s Jeremiášem. Teď jděte znovu za Horatiem a promluvte s ním. Měla by tam ta odpověď už být. Dostanete 5 síly za 0 dovednostních bodů ( cestou vás možná zastaví Lefty a bude držkovat kvůli té vodě, tak ji buď rozneste nebo ho zmlaťte )!!! Jděte za Laresem ( velká jeskyně, na levé straně ) a Roscoovi řekněte, že máte seznam ze Starého dolu ( případně mu ukažte Mordragův prsten ). Seznam dejte Laresovi seznam ( pokud nemáte, tak prsten, ale pro přijetí do Nového tábora mu musíte dát seznam ) a on tam něco dopíše a dá vám úkol donést od Baala Isidra 400 nugetů. Na hrázi ( nalevo od hospody ) stojí Homer a má problém s přehradním číhavcem ( ten je za hospodou na takovém útesu ), takže ho buď zabijte sami, nebo ho odlákejte ke strážím ( jde to krásně ). Potom z něho seberte drápy ( namusíte umět získávat trofeje ) a dejte je Homérovi. Není špatné také promluvit s Gornen ( velká jeskyně, na pravé straně, opálený, obrovská sekera na zádech) a on vám řekne, abyste z jeho chatrče vyhodili Shrika ( hned první domek v jeskyni ), jděte za ním, zmlaťte ho a promlute s ním i s Gornem. Nyní jděte ještě za Baalem Kaganem ( ve velké jeskyni, hned nalevo u vhodu ) promluvte s ním a nabídněte mu pomoc. Drogu rozneste ( žoldákům a banditům ) a vemte si odměnu. jděte do hospody za Baalem Isidrem a řekněte mu, že má průser, že o něm Baal Kagan ví. Dejte mu napít a on vám dá svůj díl drogy. Ten můžete prodat buď po jedné za plnou cenu, nebo najednou za polovic. Každopádně dejte Baalovi Isidrovi 200 nugetů a Laresovi dejte 400. Sice proděláte, ale zkušenosti nad zlato ( teda nad magickou ruduJ). Teď už se můžete vrátit do Starého tábora a dát Diegovi doplňený seznam ( poté se ještě vraťte zpět za Laresem a všechno mu řekněte - můžete si od Gorna vyzvednout 21ks vína ) a promluvit s ním o vaší vážnosti v táboře - pošle vás za Thorusem. Nyní se můžete přidat jak k Novému, tak k Starému táboru, ale jelikož zkušeností není nikdy dost, půjdeme ještě do Sekty. Ještě než půjdete, zajděte za Dustym a vemte ho s sebou. Strážím u jižní brány dejte 100 nugetů a jděte. Doveďte Dustyho k Baalu Tondralovi. Aby vás do Sekty přijali, musíte zaujmout 4 z 5ti Guru ( Baalů ). Je to stejné jako ve Starém táboře, jen s tím rozdílem, že guru s vámi nemluví a na úkol musíte tedy přijít jinak. Takže prvního Baala už máte. Baalu Tyonovi musíte dát speciální drogu, kterou dostanete od Baala Kagana v Novém táboře ( v přípdě, že jste si jako odměnu vyžádali pomoc při přijetí ). Baala Namiba zaujmete tak, že vám pomůže Lester ( musíte se od něho nechat někam dovést a ješte promluvit s novicem jménem Joru - sedí u něho Melvin ). Teď jděte za Baalem Onurem a tam promluvte s Ghorim. Zajděte tedy za Harlokem ( pod Kalomovou dílnou, vyhuluje si ) a řekněte mu, ať jde Ghorima vystřídat. Nepůjde - zmlátit, pak půjde. Jadeite zpět za Baalem Onurem. Osloví vás a dá vám úkol donés Cor Kalomovi celou sklizeň drogy z bažin ( 100ks ). Jděte tedy do bažin a od Balora vemte polovinu sklizně. Jděte hloub do bažin. Potkáte Virana. Ale ten vám ji nedá jen tak - musíte v okolí vysekat krvavé mouchy, pak vám ji dá. Ještě si nasbírejte 5 léčivých bylinek ( uzdravují za 49 ) - budou se hodit později na jeden úkol. Běžte teda sklizeň donést Cor Kalomovi. Od Baala Onura dostanete za odměnu svitek s kouzlem spánek. S ním jděte k Baalovi Kadarovi a na jednoho z jeho žáků začarujte ten spánek. Teď máte zaujmuté všechny Baaly a můžete se nyní přidat ke kterémukoli táboru. Stačí zajít buď za Cor Kalomem, Laresem nebo Thorusem ( ten vás pak ještě pošle za Gomezem - tomu řekněte, že vás má přijmout proto, že znáte hodně lidí. Řekněte všechy kromě Y´Beriona ). Vyberte si tedy některou skupinu ( musíte ) a teď si rozebereme postup za jednotlivé tábory : Sektovní tábor : Dostanete roucho novice a dva úkoly: 1) zanést zásilku drogy z bažin Gomezovi.Jděte tedy na hrad a promluvte s Thorusem - pustí vás. Drogu ale nedávejte přímo Gomezovi ( zmlátil by vás ), ale Barthollovi ve vedlejší místnosti. 2) postarat se o nelegální výrobce drogy v Novém táboře ( jsou v jeskyni napravo od jezírka - ještě před vstupní branou ). Takže je buď zmlaťte, nebo jim řekněte, že Cor Kalom posílá templáře, aby je zneškodnili. potom jděte nahlásit Cor Kalomovi úspěch. Jděte ještě do chrámu za Y´Berionem - dá vám za úkol, abyste donesli ohniskový kámen. Dá vám mapu. Podle ní dojděte až na místo a promluvte s novicem Nyrasem, co ho sem Y´Berion poslal před vámi. Toho musíte zabít a ohnisko donést ukázat Y´Berionovi a zanést Cor Kalomovi. Nyní dostanete úkol, který musíte absolvovat u všech táborů, pouze důvod se liší, ale o tom až později. Nový tábor : Poté, co vás Lares jmenuje banditou, můžete si jít za Wolfem koupit lepší zbroj a naučit se akrobacii od Bustera ( doporučuji, pro naučení nemusíte být u Nového tábora ). Pak vás Lares pošle za Mordragem ( hospoda ), abyste mu připomněli, že má jít do Sekty. On tam ale pošle vás. Tak tam tedy jděte. Cestou vás zastaví Lester a pošle vás za Y´Berionem a ten vám dá úkol s ohniskem. Potom opět dostanete ten úkol pro všechny tábory stejný. Starý tábor : Od Ravena dostanete úkol zjistit, co Sekta ( od Diega si můžete koupit lepší zbroj ). Jděte teda do Sekty - cestou vás zastaví Lester a pošle vás za Y´Berionem ( ohnisko ). Od Cor Kaloma potom dostate úkol, jít do Starého dolu a najít hnízdo důlních červů.